Do participativního rozpočtu byl přihlášen jediný projekt s názvem "Lavičky". Jeho cílem je vytvořit pohodlná místa k odpočinku s výhledem na přírodu. Lavičky budou umístěny na obecních pozemcích. Navržený rozpočet činí 47 670 Kč. Projekt splnil všechny požadované podmínky a nyní bude předložen k posouzení komisi, která rozhodne o jeho realizaci. Prezentace projektu se uskuteční ve středu od 15:30 do 16:00 v sále KD, nebo si jeho podrobnosti můžete prohlédnout na uvedeném odkazu.
Schází ti něco ve tvém okolí?
Máš nápad, jak vylepšit naši obec?
Chceš se aktivně zapojit do obecního života?
Postrádáš kulturní, sportovní nebo relaxační vyžití?
Rád bys zkvalitnil životní prostředí, sousedská setkávání, vzdělávání či volnočasové aktivity?
Nyní máš možnost – zapoj se do tvorby participativního rozpočtu.
Pravidla participativního rozpočtu
Participativní rozpočet je proces, ve kterém občané rozhodují o využití části obecních financí, navrhují projekty na zlepšení obce.
Finanční limit
Obec Čaková stanovila částku 100.000 Kč. Realizace projektu nesmí překročit tento finanční limit. Do nákladů se započítává i cena za zpracování projektové dokumentace, pokud jde o stavební akce či úpravy.
Kdo může návrh podat
Fyzická osoba starší 15 let s bydlištěm v obci Čaková. Za neplnoletou osobu může návrh podat plnoletá osoba s bydlištěm v obci Čaková
Podmínky pro uznání návrhu
Časový harmonogram
Termín pro podávání žádostí: | 3. 7. – 31.7. 2024 |
Kontrola a úprava žádostí: | 1. 8. – 10. 8. 2024 |
Prezentace a společná diskuze: | 19.8. – 23. 8. 2024 |
Hlasování komise: | 26. 8. 2024 |
Příprava realizace vítězného projektu: | od září 2024 |
Postup
1. Vyplníte formulář
Žádost musí být podána na předepsaném formuláři (příloha č. 1). Podáním žádosti souhlasíte se zpracováním osobních údajů pro účely projektu. K žádosti mohou být přiloženy přílohy (obrázky, mapy,…)
2. Odevzdání formuláře
Termín pro podávání žádostí je od 3. 7. – 31.7. 2024. Žádost můžete odevzdat osobně na Obecním úřadě v Čakové, nebo emailem na adresu starosta@cakova.cz
3. Kontrola a úprava žádostí
Každý návrh bude předložen k přezkoumání, zda splňuje všechny podmínky a je proveditelný. Pokud bude třeba návrh upravit nebo doplnit, předkladatel bude vyzván k úpravě či doplnění. Žádost, která nebude splňovat stanovená kritéria, bude vyřazena. Předkladatel bude informován o případném vyřazení.
4. Prezentace a společná diskuze
Projekty, které splní veškeré podmínky, budou představeny občanům prostřednictvím webových stránek obce a Facebooku. Zároveň se uskuteční společné veřejné setkání, kde budou projekty prezentovány. V případě zájmu si žadatel může na tomto setkání svůj návrh osobně představit.
5. Hlasování komise
Hlasovací komise bude složena z členů zastupitelstva. Každý člen komise bude mít k dispozici dva kladné hlasy a jeden záporný hlas. Kladné hlasy mohou být rozloženy mezi jednotlivé projekty, ale mohou být stejně tak přiřazeny oba k jednomu projektu. Záporný hlas může být udělen projektu, který člen komise nechce podpořit; jeho udělení však není povinné. Po sečtení všech hlasů budou návrhy seřazeny podle jejich pořadí. V případě shody proběhne losování.
6. Příprava a realizace vítězného projektu
Vybraný projekt bude ze strany obce zrealizován do konce roku 2024. V odůvodněných případech může být termín realizace projektu prodloužen do 30. 6. 2025.
Pokud je to potřeba, lze po předchozí domluvě uskutečnit osobní konzultace.
Petr Náhlý - starosta obce
602 668 616
pondělí 8.00 - 11.30 13:00 - 17.00
středa 8.00 - 11.30 13:00 - 17.00